Sidor

onsdag 22 september 2010

Läskigheter

Precis som Veronica skrev i måndags lockar höstrusk och mörka kvällar mig att läsa någonting läskigt. Jag botaniserade bland nyheterna och har precis läst en läskig bok, håller på att läsa en annan (läskig bok) och har en splitterny (läskig bok) som väntar bredvid sängen.

Sorgfjäril är en småskrämmande, men samtidigt sorglig spökhistoria. Alice som flyttat med sin familj till ett stort hus på landet hinner inte ens packa upp innan konstiga saker börjar hända. Saker försvinner, elektroniken i huset blir helknäpp och så är det den där märkliga fjärilen som dyker upp överallt...

Den gröna cirkeln är en speciell bok. Jag läser den nu och jag vet inte riktigt när historien utspelar sig, eller ens var! Händer det man läser? Eller är det en dröm? Men när de fyra huvudpersonerna ska sova över i ett hus där det finns döda kroppar, då bryr man sig inte. Då ryser man! Det ska bli intressant att se hur den slutar!

Besatt handlar om vekligare läskigheter, så låter det i alla fall när man läser OM den. Elly har varit kär i sin granne Carl jättelänge. När han så plötsligt blir ihop med en annan tjej blir Elly som besatt. Hon ska till varje pris sära på dem. Och om jag förstått saken rätt går hon alldeles för långt... Författaren, Anne Cassidy, brukar berätta rysliga historier. Det har vi skrivit om förr!

Det andra ord finns det mycket nytt för det som vill bli rädd!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar